Kiedy oficjalnie zaczyna się sezon grypowy?

Nie ma ustalonej daty rozpoczęcia sezonu grypowego. Zamiast tego sezon grypowy charakteryzuje się nadchodzącymi miesiącami zimowymi i ochładzaniem się pogody.

Grypa może słabo rozprzestrzeniać się w populacjach przez cały rok, powodując kilka infekcji, ale zimowa pogoda powoduje, że grypa jest wykładniczo bardziej aktywna.
Chociaż medycyna nie określiła jeszcze dokładnie, dlaczego wirusy grypy są bardziej aktywne zimą, powszechnie uważa się, że zimna pogoda jest głównym katalizatorem początku sezonu grypowego.

Kiedy już nastąpi znaczny wzrost liczby zakażeń grypą występujących w całej populacji, CDC oficjalnie ogłasza, że ​​rozpoczął się sezon grypowy.

W krajach gdzie ochłodzenie przychodzi już z początkiem jesieni na skutek spadku odporności wzrasta liczba zachorowań na infekcje górnych i dolnych dróg oddechowych. Większość z nich, w tym najczęstsze – przeziębienie i grypa, wywoływane są przez wirusy.

grypa_sezon_n

Infekcje górnych dróg oddechowych potocznie nazywane są przeziębieniami. Jak sama nazwa wskazuje, sprzyja im wychłodzenie organizmu. Wirusy odpowiedzialne za infekcje dróg oddechowych są najaktywniejsze przy niższych temperaturach, zatem zmarznięci i przemoczeni łatwo stajemy się ich ofiarami.

Ponieważ obecnie w panującej sytuacji epidemii będziemy mieli problem nie tylko z odróżnieniem grypy od zwykłego przeziębienia warto już teraz dowiedzieć się jak powinno się zadbać o odporność.

JAK ZADBAĆ O SWOJĄ ODPORNOŚĆ?


Naukowcy badają wpływ diety, ćwiczeń, wieku, stresu psychicznego i innych czynników na odpowiedź immunologiczną u ludzi. W międzyczasie ogólne strategie dotyczące zdrowego trybu życia są dobrym sposobem, aby dać swojemu układowi odpornościowemu przewagę.

Każda część twojego ciała, w tym układ odpornościowy, funkcjonuje lepiej, gdy jest chroniony przed atakami środowiska i wspierany przez strategie zdrowego stylu życia, takie jak:

Jeśli jesteś palaczem postaraj się ograniczyć ilość spalanych papierosów w okresie jesienno-zimowym.
Wprowadź dietę bogatą w owoce i warzywa.
Ćwicz regularnie.
Utrzymuj zdrową wagę.
Ogranicz spożywanie alkoholu.
Uzyskaj odpowiedni sen.
Podejmij kroki, aby uniknąć infekcji , takie jak częste mycie rąk i dokładne gotowanie mięsa.
Spróbuj zminimalizować stres.

Poniżej znajdziesz kilka odnośników z artykułami dotyczącymi:

1. Wzmocnij swoją odporność olejem CBD 5% essenz i sprawdź przepis na ajurwedyjski napój ! https://konopiafarmacja.wordpress.com/2018/10/04/odpornosc-nie-daj-sie-grypie-czas-na-cannabinoid/

zlote-melko-odpornosc-kurkuma-cbd-mleko-konopna-farmacja-essenz-cbd

2. Wzmacniaj odporność – Syrop konopny z rokitnikiem – https://konopiafarmacja.pl/blog/syrop-konopny-z-rokitnikiem-sezon-na-odpornosc–b34.html


3. CBD i koronawirusy  –https://konopiafarmacja.wordpress.com/2020/02/10/kannabinoidy-kontra-wirusy/
4. Bezsenność – https://konopiafarmacja.wordpress.com/2019/03/01/czy-cbd-ma-wplyw-na-to-o-czym-i-jak-snimy/amp/

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s